Na silničních pneumatikách to s Defíkem celkem jde. Jasně, není to žádný tichošlápek, ale že bych se nedomluvil se spolujezdcem, to jsou jen pověry. Na terénních pneumatikách, se kterými jsme auto koupili, je to ale úplně jiný příběh.

Odhlučnit nebo neodhlučnit? To je věčná otázka

V menších rychlostech, tak do 80 km/hod, to ještě i na těch špalkách ujde, ale kolem stovky to už začíná být docela trápení. Gumy začnou tak nějak pískat a pokusy držet na dálnici alespoň sto dvacet mě vždycky rychle přejdou. Jenže třeba při cestě na Island se plahočit přes půl Evropy na trajekt do Dánska sotva stovkou mě taky moc neláká. Takže co s tím?
Sedl jsem k internetu a zahájil průzkum. Poté, co jsem si od pravověrných off-roaďáků vyslechl, že odhlučnění řeší jen měkoty co nikdy nebyly v terénu, jsem přešel do anonymního módu a moc jsem nevystrkoval růžky. Nakonec jsem narazil na brněnskou firmu A-Hifi, která do aut montuje kvalitní audiosystémy a světe div se, aby to lépe znělo, tak auta ještě navíc i odhlučňuje. A to i takové leštěnky, jako mercedesy, audiny a bavoráky. No, když dokážou odhlučnit i samo o sobě už z výroby dokonale odhlučněná auta, tak by si snad mohli poradit i s defíkem, napadlo mě a spojil jsem se s nimi.

Jdeme do toho

“Žádný problém, defenderů už jsme tu měli několik. A budete s ním chtít brodit nebo ne?” Bylo jasné, že ti brněnští frajeři vědí o čem mluví. Vůbec mě nenapadlo, že bych měl mít nějaký problém s broděním, když si odhlučním auto. “A jak to spolu souvisí?”, ptám se. A dozvídám se, že když ho budu chtít odhlučnit na maximum, použijí k tomu speciální pěnové desky, které se ale při brodění nasáknou vodou a bude průšvih. Špatně vysychají a bude to prý smrdět a hnít. Jenže já brodit chci a budu. Takže jsem kývl na odhlučnění připravené na vodu, které není tak dokonalé, ale nějaké té vody se s ním prý nebudu muset bát.
Skládá se z těchto materiálů:

  • antivibrační materiál Profidamp Alubutyl 18
  • akustický tlumící materiál Gladen Aero Wave
  • pěnový tlumící materiál Gladen Aero Foam
  • 3-vrstvý tlumící materiál Gladen Aero Multi

Po konzultaci ohledně toho CO budeme odhlučňovat, jsem se rozhodl odhlučnit všechno co jen půjde. Když už tedy nemůžu mít super extra speciál odhlučnění, protože by mi shnilo a zesmrádlo, tak odhlučníme co půjde a budu doufat, že to bude při jízdě aspoň trochu znát. Nechal jsem tedy vytlumit:

  • všechny dveře (přední, zadní i páté)
  • podlahu
  • strop
  • celý zadní prostor
  • kapotu motoru

A kromě toho, když už auto bude odstrojené, jsem si vybral nové rádio, nechal jsem vepředu vyměnit reproduktory a další dva jsme přidali dozadu na stěny vedle pátých dveří. Tam jsme také nechali přivést zásuvku, která bude fungovat i při vypnutém motoru. Jsem zvědav, jak často nebudu moct nastartovat kvůli vytlučené baterii.

P6050505

Den D je tady. Vyrážíme do Brna

Do Brna jsme dorazili ráno před osmou. Předali jsme defíka, dohodli si pár posledních drobností a s velkým očekáváním jsme ho tam ponechali svému osudu. Podle dostupných informací jsem zřejmě pátý zákazník, který si defíka nechal odhlučnit, tak věřím, že to dopadne dobře.
A protože se nám nechtělo vracet vlakem nebo busem domů a druhý den se trmácet zase zpátky, odebrali jsme se do víru Brna a hotelu, kde jsme si zamluvili nocleh.
Druhý den jsme od rána netrpělivě čekali na zprávu, že už je hotovo. Nikam jsme nešli a jen jsme posedávali na všemožných místech, které v hotelu a jeho okolí byly k dispozici, v ruce telefon a nemohli se dočkat, až zazvoní.
Před třetí hodinou odpolední jsme se konečně dozvěděli, že je hotovo a jak nejrychleji to jen šlo, vystřelili jsme do servisu.

P6050506
P6050510
P6050534
P6050527

Tohle že je ticho?

A jak to celé dopadlo? No, musím říct, že jsem byl trochu zklamaný. Čekal jsem, že auto opravdu znatelně ztichne, ale to by to nebyl defík, aby mě opět nevyvedl z omylu. Tišší tedy určitě je, to rozhodně, ale musím se hodně snažit a upřeně naslouchat, abych si řekl “Jo, teď je určitě tišší, než by byl bez odhlučnění!”. Možná kdybych měl přímé srovnání s jiným, neodhlučněným defíkem, rozdíl bych vnímal víc.

V každém případě mám tedy odhlučněného defíka a jsem za to rád. Vím, že je tichý jak to jen jde, i ve 130 km/hod se v něm můžeme jakž takž bavit a poslouchat rádio, i když ho trochu osolíme, a už si nemusím neustále klást otázku, jestli bych s tím hlukem neměl přeci jen něco udělat. Vím, že jsem udělal co jsem mohl a lepší už to nebude.

Edit 28.12.2021:

Konečně jsem objevil nejlevnější a naprosto skvělý způsob, jak Defíka odhlučnit. Stačí si nasadit sluchátka, pustit si muziku a najednou jedu v naprosto neslyšném mercedesu…


Albánie Alpy Autotesty Faerské ostrovy Francie Itineráře Itálie Muzea Místa Norsko Památky Unesco Popisy tras Praktické informace Pravidla, předpisy USA Vybavení na cesty Výšlapy, túry Zajímavosti

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *